Základní škola speciální
Základním cílem pedagogického působení na naší škole je osvojení si základů vědomostí, dovedností a návyků v míře odpovídající schopnostem žáků, které jim co možná nejširší orientaci v okolním světě a zapojení do společenského života. Prioritou našeho snažení je výchovná složka výchovně vzdělávacího procesu.
U těžce postižených žáků usilujeme o zvyšování kvality jejich života a o co nejvyšší míru jejich samostatnosti.
Zaměřujeme se především na rozvíjení těchto oblastí:
Rozvoj pracovních dovedností a sebeobslužných návyků
V rámci celého výchovně vzdělávacího procesu nacvičujeme a upevňujeme u žáků prvky sebeobsluhy. Již od nejnižších ročníků rozvíjíme pracovní dovednosti, kdy žáci pracují v dřevařské dílně, terapeutické dílně (keramika, tkaní, práce s textilem, pedig, drátkování...), na školní zahradě a ve sklenících.
Rozvoj estetického vnímání
Žáci v rámci výuky navštěvují divadelní a kulturní představení, výstavy, zúčastňují se různých soutěží; podílí se na výzdobě tříd a prostor školy.
Výchova ke zdraví
V rámci výchovně vzdělávacího procesu žáci rozvíjejí a upevňují svou fyzickou zdatnost a psychickou odolnost, chodí na vycházky, cvičí v přírodě. V rámci tělesné výchovy a rehabilitační tělesné výchovy mimo jiné chodí do rehabilitačního bazénu, využívají velkou trampolínu, velkou a malou tělocvičnu, cvičebnu, v rámci svých možností se věnují různým sportovním aktivitám. Po vyučování se mohou zapojit do dalších aktivit v rámci školní družiny. Snažíme se o zapojení všech žáků do těchto činností – jak mobilních, tak imobilních.
V rámci výuky dbáme na zdravý způsob života – vedeme žáky ke zdravé výživě, pořádáme dny (týdny) zdravé výživy, jednotlivé třídy si sami připravují svačiny. Pitný režim zajišťujeme se spolupráci s Domovem Černovice-Lidmaň, žáci základní školy si, v rámci nácviku, vaří čaj sami.
Výchova k ochraně životního prostředí
Na poznávacích vycházkách žáci sledují proměny přírody v jednotlivých ročních obdobích, pečují o rostliny jak ve třídě, tak na školní zahradě či ve sklenících, třídí odpad. Učí se, jak se chovat v přírodě a jak o přírodu pečovat.
Všechny třídy jsou celoročně zapojeny do školního projektu "UČÍME SE VENKU".
Rozvoj komunikačních dovedností
Cílem vyučovacího procesu a působení pedagogů je nejenom snaha o oboustrannou smysluplnou komunikaci se žáky, ale také o nácvik řešení běžných životních situací, vyjádření pocitů a potřeb žáků
Rozvoj sociálních dovedností
Spočívá především v nácviku chování v běžných situacích a nácviku adekvátních reakcí na vzniklé situace.
Po ukončení školy žáci získávají základy vzdělání.
Třídy
Třída | Třídní učitel | 2.pedagog / asistent pedagoga |
I.třída | Bc. Eva Krámová |
Renata Klimešová - učitelka |
II.třída |
Mgr. et Mgr. Natálie Sekyrová |
Renata Klimešová, Alena Hůlková - učitelka |
VI.třída | Mgr.Jana Hůlková |
Mgr. Pavlína Papežová - učitelka |
Přidáno 3. 8. 2015, autor: J4W Admin